Ontstressen in 3 eenvoudige stappen

Wat gebeurt er als we vooruit lopen op een ongewenste toekomstige gebeurtenis of zelfs tobben over een doemscenario op basis van een herinnering uit ons verleden?

Je lichaam reageert alsof de toekomst nu plaatsvind: je schouders verkrampen, je hart bonst en je zweet hevig. Door met je gedachten vooruit te lopen op een gevreesde gebeurtenis, zorg je ervoor dat je lichaam al in die stressvolle realiteit leeft.

Om deze stressvolle gedachten te stoppen, kun je gebruik maken van een eenvoudige Basis Meditatie.

Basis Meditatie

De Basis Meditatie is een tool om voor jezelf een 'Time-out' te creëren. 

Het is een methode om even afstand te nemen van je emoties, tot rust te komen en opnieuw helder te kunnen denken.

Door terug te gaan naar de Basis kun je opnieuw met andere ogen kijken naar de situatie en jezelf afvragen of het zin heeft om je zo druk te maken.

Stel jezelf de vraag: "Hoe zou ik mezelf voelen zonder deze stressvolle gedachten?" Ontspan in het gevoel wat dan bij je opkomt.

Stap 1.

Neem een Time-out.

Adem diep en langzaam. Stel je voor dat je in- en uitademt door het centrum van je borst, het hart gebied. Langzaam en diep.

Stap 2.

Probeer afstand te nemen van je stressvolle gedachten en gevoelens terwijl je door blijft ademen.

Stap 3.

Blijf net zolang doorademen tot je rustig wordt.


 


Linda Brand

Als Coach/Facilitator schep ik (rand)voorwaarden waaronder veranderingsprocessen op gang kunnen komen. Door mijn achtergrond als therapeut en mijn sterk ontwikkelde intuïtie, ben ik in staat om snel tot de kern te komen. Dit kan soms confronterend zijn maar is altijd liefdevol en inspirerend. Ik heb ruim 15 jaar ervaring als zelfstandig ondernemer/coach en heb inmiddels honderden individuen geholpen om weer in hun eigen kracht te staan.

 

 

 

 


logo advisor

logo ministerie van financiën

 

logo jlg

logo rvo

 

logo helmink communicatie groep